Saturday, December 6, 2008

Keje N StreSS

Pagi yg cukup mencabar bg aku bl ttb dpt assigment jga patient yg agak kurang waras n mental++..
Mau jer aku jerit...mcm kn electric shock tp nsb bk aku stil waras dlm tgs2 yg diberikan..
macm biase, amik report n buat round..tp mode cool still ader lg..hehe tu pun coz Si Mantel tu home leave jap g mkn kat HOTEL...gnz tue..dlm skit2 tu leh lg minx home leave mkn kat hotel..mmg psyco gler..
Mood back to strees bl dia blik dr home leave..start la drama tv dia..severe pain mkin memuncak..ibarat di sambar petir kat kepala..wah..argh...tkanan darah ku memuncak n menahan je dr trus meletus...ragam Si Mental menjadi igauan sepanjang aku bertugas...
Kring2...segala condition Si mantel ku lapor pd yg berhak..
pot..pet..pot..pet..sore harimau dr corong pon bunyi..amaran bersedia tuk patient nyah kan dr spital bergema..
Wah...sejam pas Doc aku wat round...mode aku berubah Gumbira..hehehe..
Berita Si Mantel akan diacharge melegakan 1 wad....
Blik jer Si Mantel td...smua bgai kan tersenyum bak kenduri jer...
mane x nyer,dah skian lama dinnti saat2 Si mantel kuar..akhirnyer..wad ku kembali normal...
Actually kami dah lakukan job terbaik tuk jns patient mcm nie..hanyer spital nie jer yg jd pilihan dia,so nmpk sgt wlau camner pun situasi ,..nurse2 kat cni stil blh than n sabar layan kerenah patient nie..
p/s :Wlu apa pun dugaan n stress...aku pasti ade yg blh kite atasi..

2 comments:

@ MaMa ALyA @ said...

zana oh zana...
ni yg buat aku bersemangat ni nak dtg keje.. si mantel dah balik.. yeaahhhhhhH!!!! bersorak keriangan.. hehehe.. bagus2 zana.. ko berjaya men d/c kan patient.. thumb up!!! hehe

shazana said...

W,cm2..cuk.
nie smua atas sore hati kwn2 seangkatan aku yg mmg nkkan kebebasan Dr Si Mantel tue..hahahahha